Lufthansa oficjalnie zaprezentowała nową identyfikację graficzną

Zgodnie z zapowiedziami linie Lufthansa wprowadziły nowe oznakowanie swoich maszyn, modyfikując logo i barwy używane od prawie 30 lat. Nowe logo zostało opracowane w związku z setną rocznicą powstania pierwszego projektu znaku graficznego niemieckiego przewoźnika, przedstawiającego żurawia w locie.

W nowej wersji oznakowania znika charakterystyczny żółty kolor, który był tłem dla żurawia, natomiast sam żuraw – w nieznacznie zmienionej wersji – został umieszczony na tle jednolitego, granatowego koloru, który został przedłużony z ogona samolotu również na kadłub. Z maszyn zniknie też szary pas ciągnący się przez całą dolną część kadłuba.



Zgodnie z informacją opublikowaną przez Lufthansę nowa identyfikacja ma nawiązywać do aktualnych trendów w komunikacji graficznej światowych marek, dążących do uproszczenia i minimalizmu.

Jako ciekawostkę warto dodać, że pierwszą maszyną w nowym malowaniu został Boeing 747-8 o numerach rejestracyjnych D-ABYA, który w 2012 roku gościł w Gdańsku, przywożąc reprezentację Niemiec na mecze EURO2012.