United

LOT odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX 8! [ZDJĘCIA]



Pierwszy z sześciu zamówionych przez LOT Boeingów 737 MAX 8 w sobotę po południu wylądował w Warszawie . Ten jeden z najnowocześniejszych wąskokadłubowych samolotów świata już od 4 grudnia wyrusza na regularne rejsy w barwach LOT-u.

Polski przewoźnik wykorzysta 737 MAX 8 na najpopularniejszych trasach krótkiego i średniego zasięgu. Pierwszy z MAX-ów będzie obsługiwał  trasę Warszawa-Londyn (rejsy: poranny i popołudniowo-wieczorny). Drugi od stycznia będzie latał także do Madrytu. Kolejnym będzie można polecieć do Tel Awiwu z Warszawy i portów regionalnych: Wrocławia, Poznania, Gdańska i Lublina. Docelowo, MAX będzie obsługiwał połączenia średniego i krótkiego zasięgu z Warszawy także do Astany, Wiednia, Amsterdamu, Paryża, Frankfurtu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa.

“To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeing 737 MAX 8 – powiedział na konferencji prasowej po lądowaniu Rafał Milczarski, Prezes LOT-u. - Jesteśmy też obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomoga nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztową naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: B787 Dreamliner i nowym B737 MAX 8 LOT jest znów jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla całej branży lotniczej w regionie” – dodał.

„LOT jest dla nas cennym klientem od lat i niezwykle cieszy nas, że stał się jednym z pierwszych odbiorców MAX-a w Europie. Nowy 737 MAX zapewni flagowemu przewoźnikowi efektywność, zasięg, niezawodność i niższe koszty operacyjne a wszystko to przy jednoczesnej gwarancji najwyższej klasy komfortu premium dla pasażerów w Europie” – powiedział Monty Oliver, wiceprezes The Boeing Company na Europę.

B737 MAX 8 jest najbardziej ekonomicznym samolotem świata w swojej klasie. Odrzutowiec jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu zasięg 5750 km (to o 2250 km więcej od B737-400). Według Boeinga, w przypadku MAX-a średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. niż 737-400 i 15 proc. niższe niż B737 800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w MAX-ie umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższe użycie CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku.

Nowy MAX oferuje także nieporównywalny komfort podróży dla pasażerów. Samolot ma na pokładzie 186 fotele trzech klas podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Zostały one umieszczone wewnątrz kabiny w układzie 3X3. Gniazdka elektryczne i wejścia USB znajdują z tyłu każdego fotela.

Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior opartej o rozwiązania zastosowane w Dreamlinerach. W kabinie znajdą się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. Producent zastosował bardziej komfortowe dla pasażerów rozmieszczenie świateł, głośników i przycisków. W kuchni znajdą się m.in. piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy pozwalające na przygotowywanie lepszej jakości dań i napojów.

Nowe samoloty zostały pozyskane w formie leasingu w ramach umowy z AirLease Corporation (ALC). B737 MAX 8 uzupełnią flotę popularnych maszyn z rodziny 737 w barwach LOT, na którą składają się trzy samoloty B747-400 po retroficie wnętrza w 2016 r., a także cztery egzemplarze Boeingów 737-800 NG, które zasiliły siatkę polskiego przewoźnika w sezonie letnim bieżącego roku.

W sumie do końca 2019 dzięki współpracy z leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) LOT pozyska aż sześć maszyn tego typu, które obsługiwać będą najpopularniejsze trasy przewoźnika. Strategia LOT-u na lata 2016-2020 zakłada, że przewoźnik będzie posiadał co najmniej 15 sztuk MAX-ów do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgi. Dotychczas zamówienia na B737 MAX złożyło ponad 60 przewoźników z różnych części świata.

Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r. Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 21 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W przyszłym roku polski przewoźnik uruchomi bezpośrednie połączenie z Warszawy do Singapuru. W ubiegłym roku LOT zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu.